Mikołajki
- 75
Idą święta 🎅🎄🎅🎄🎁🌲
4 grudnia uczniowie klas I b i II c wybrali się na wycieczkę do gospodarstwa agroturystycznego „Akacjowy Zakątek”. Czekało tam na uczestników wiele atrakcji: przejażdżka wozem, strzelanie z łuku do bombek🏹 , zwiedzanie mini zoo 🦙🐴🐓🦃. Ogromne zainteresowanie wzbudziły alpaki, które dzieci mogły nakarmić marchewką i pogłaskać. Uczniowie uczestniczyli także w warsztatach, gdzie własnoręcznie tworzyli stroiki świąteczne 🌲 oraz mogli porozmawiać o bożonarodzeniowych tradycjach. Najprzyjemniejszym momentem wyprawy było spotkanie ze Świętym Mikołajem🎅 , który obdarował wszystkich prezentami 🎁🎁🎁. To był miło spędzony czas .
Urszula Kalata, Sylwia Brzozowicz, Emilia Podniesińska, Marta Gołoś -Tryfon
43
Wycieczka integracyjna 🎅🎄🎅🦙🎅
4 grudnia klasa 1c i 1d odwiedziła „Akacjowy Zakątek” w Pustelniku. Program wycieczki obejmował: przejażdżkę wozem, zwiedzanie mini zoo, karmienie alpak, strzelanie z łuku do bombek, spotkanie ze Świętym Mikołajem oraz warsztaty, na których dzieci samodzielnie wykonywały świąteczne stroiki.
Wizyta w Akacjowym Zakątku sprawiła, iż każdy poczuł nastrój oraz magię zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia.
Elżbieta Żołędowska, Elżbieta Siwińska, Anna Sińczuk ,Ewa Kowalczyk
33
Najlepsze koszykarki w powiecie węgrowskim
W dniu 3 grudnia 2024 roku , dziewczęta z klasy VIA, rozegrały niezwykle zacięty turniej , z którego wyszły niepokonane💪. Do rozgrywek zgłosiło się 8 drużyn. W fazie grupowej uczennice rozegrały trzy spotkania pokonując SP. 1 Węgrów (16:0); SP3 Łochów ( 8:1) i SP Sadowne (8:6). Mecz finałowy z SP Sadowne zakończył się wygraną 7:3 naszych dziewcząt - to jest właśnie moc!!! 💙💛💚 💪👏👌
Szkołę reprezentowały:
Natalia Cegłowska, Barbara Wierciochowska, Maja Gałązka,Lena Wikieł, Zosia Turniak, Marysia Domaskin, Alicja Duszak, Aniela Rusjan, Alicja Ojdana.Serdecznie gratulujemy 👏👏👏
Katarzyna Paderewska
Andrzejki w świetlicy szkolnej
29 listopada świetlica szkolna dla klas pierwszych zamieniła się w magiczną salę wróżb, w której zgodnie z tradycją, odbyły się wróżby i zabawy andrzejkowe. Tego dnia każdy chciał dowiedzić się, co go czeka w przyszłości, sława, bogactwo, a może dalekie podróże. Na poczatku spotkania dzieci poznały historię tego swięta, zapoznały się z tradycjami andrzejkowymi, a później rozpoczęły się zabawy z przygotowanymi wrózbami. To był dzień pełen magii, oczywiście dzieci wiedzą, że wszystkie wróżby traktujemy z przymróżeniem oka. Andrzejkowe zabawy wraz z wróżbami były wspaniałą okazją do wspólnej dobrej zabawy.
Wioleta Rychlik
26
Wielka Fabryka Elfów i odwiedziny u Świętego Mikołaja...
Z okazji zbliżających się mikołajek 27 listopada uczniowie klas 2b oraz 2e wybrali się na wycieczkę do Warszawy. Po dotarciu na Stadion PGE Narodowy obejrzeli największą w Europie Wystawę Budowli z Klocków LEGO. Tam, w strefie zabawy, mogli również stworzyć własne, niepowtarzalne konstrukcje z klocków. Następnie odwiedzili Wielką Fabrykę Elfów, gdzie czekały na nich zadania do wykonania i niespodzianki przygotowane przez pomocników Świętego Mikołaja. Na koniec własnoręcznie ozdobili akrylowe bombki i spotkali się z głównym bohaterem całego zamieszania - Mikołajem. Ostatnim etapem naszej wycieczki był posiłek w restauracji McDonalds, gdzie dzieci samodzielnie zamówiły swoje posiłki i zadowolone, nieco zmęczone, pełne wrażeń wróciły do Węgrowa.
Agnieszka Książek
Joanna Zawadzka
Emilia Podniesińska
Agnieszka Kowalczyk2
Światowy Dzień Pluszowego Misia w świetlicy dla klas II i III a
"Miś na smutki i radości,
Miś, gdy coś cię bardzo złości,
Miś, gdy czasem jest Ci źle,
Miś, gdy gorzej czujesz się.
Miś dla małych i dla dużych,
Miś w przedszkolu i w podróży,
Miś, co leży pod poduszką,
Miś, co ma klapnięte uszko,
Miś Puchatek, Miś Uszatek,
Miś z futerka, z pluszu, z łatek…
Dziś DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA,
więc go mocno utul dzisiaj...!"Światowy Dzień Pluszowego Misia – przypadający 25 XI – to ważna data i okoliczność w kalendarzu szkolnym, dlatego w świetlicy dla klas II i III a celebrowany był na wiele sposobów. Każdy z nich trafił do gustu miłośników tej kultowej zabawki, a było to widać, słychać i czuć. Nie mogło być inaczej, wszak i w tym pokoleniu futerkowy niedźwiadek cieszy się niesłabnącymi uznaniem i popularnością.
Wychowankowie oglądali prezentację multimedialną o historii pluszowego misia, odgadywali poszczególnych bohaterów literackich a później filmowych. Wykonywali Misia Uszatka z kolorowego papieru, rysowali własną maskotkę. Uczestnicy zajęć słuchali wierszyków, w tym niniejszego, o „jubilacie”, a także utworów wokalno – instrumentalnych. Z przyjemnością oglądali niektóre odcinki „Przygód Misia Uszatka”. Uczniowie słuchali – czytanego przez nauczyciela – rozdziału książki Czesława Janczarskiego pt.: Afrykańscy przyjaciele z Zaczarowanego kółka Misia Uszatka. W tym samym czasie uzupełniali „Karty przyjaciela pluszowego misia”. Podopieczni z zapałem, podekscytowaniem brali udział w wyciszance, a także zabawach integracyjno – zręcznościowych z przytulankami. Świetliczaki ćwiczyły w nich motorykę małą i dużą, zmysł dotyku; zdawały się także na własną intuicję, pamięć wzrokową, taktykę itp. Wszystkie aktywności dowodziły znajomości tematu, kreatywności, poczucia estetyki, wyobraźni, pragnienia sprawdzenia swych umiejętności. Wychowankowie dali świadectwo, iż prawdziwe pozostają słowa z bajki: „misie lubią dzieci, dzieci lubią misie” .Emilia Jaczewska
20
Dzień Pluszowego Misia w świetlicy i bibliotece!
Z okazji Międzynarodowego Dnia Pluszowego Misia, który obchodzony jest 25 listopada, świetlica i biblioteka szkolna przygotowały dla uczniów szereg wyjątkowych atrakcji. Był to czas pełen zabawy, kreatywności i wspólnego świętowania, który na długo pozostanie w pamięci najmłodszych.
Pluszowi przyjaciele w świetlicy
W świetlicy uczniowie mieli okazję zaprezentować swoje ulubione pluszowe misie, które przynieśli z domu. Każdy mógł opowiedzieć o swoim misiu – o jego imieniu, historii i dlaczego jest dla niego wyjątkowy. Wysłuchać fragmentów z książki Janiny Porazińskiej pt.: „Pamiętnik Czarnego Noska”, a następnie wziąć udział w kreatywnych warsztatach plastycznych, podczas których dzieci wykonywały misie z papieru. Uczniowie chętnie też uczestniczyli w zawodach zręcznościowych.
Biblioteka pełna opowieści o misiach
W bibliotece zapanował bajkowy klimat. Uczniowie mieli okazję przypomnieć sobie wiersz Jana Brzechwy pt.: „Niedźwiedź”, wysłuchać historii powstania pluszowej zabawki, wykonać misia z papieru. Nie zabrakło również zabaw ruchowych. Dzieci uczestniczyły w zawodach zręcznościowych, a także rozwiązywały quiz związany z książką „Kubuś Puchatek”.
Dodatkowo, biblioteka przygotowała wystawę książek, których głównymi bohaterami są misie. Uczniowie mogli wypożyczyć swoje ulubione tytuły, aby kontynuować przygodę z misiami w domu.
Pluszowy miś to symbol ciepła, przyjaźni i dzieciństwa. Międzynarodowy Dzień Pluszowego Misia przypomina nam, jak ważne są takie wartości jak empatia, troska i umiejętność dzielenia
się radością. To także okazja do wspólnej zabawy i wzmacniania więzi między uczniami.
Dziękuję uczniom za entuzjazm i piękne prace plastyczne. Do zobaczenia za rok, podczas kolejnego święta Pluszowego Misia!
Joanna Zawadzka
29
Światowy Dzień Pluszowego Misia w świetlicy szkolnej
Światowy Dzień Pluszowego Misia obchodzony jest 25 listopada. Tego dnia Miś był motywem przewodnim zajęć organizowanych w świetlicy szkolnej dla klas pierwszych. Świętowanie rozpoczęło się od poznania historii pluszowego misia i czytania fragmentów bajek o znanych i lubianych niedźwiadkach. Świetliki doskonale poradziły sobie z zagadkami i rebusami o misiach. Świetnie rozwiązywali także quizy, w których trzeba było wykazać się wiedzą, z jakiej bajki pochodzą przedstawione misie. Dzieci z ochotą wykonywały prace plastyczne, chętnie brały udział w zabawach, grach i aktywnościach, oczywiście o tematyce misiowej. Miła atmosfera obchodów Święta Pluszowego Misia z pewnością pozostanie na długo w naszej pamięci.
Wioleta Rychlik
13
Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień w świetlicy szkolnej
21 listopada obchodzony jest Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Tego dnia do kręgu życzliwych i uśmiechniętych ludzi postanowiły dołączyć dzieci ze świetlicy szkolnej dla klas pierwszych. Na początku zajęć rozmawialiśmy o uczuciach, życzliwości, dobrych manierach, zachowaniu się w szkole i miejscach publicznych. Oprócz rozmów, był też czas na kolorowe prace plastyczne. W czasie zajęć dzieci wykonały mapy mentalne przedstawiające wyjaśnienie słowa- życzliwość. Świetliki stworzyły również kodeks życzliwości, kolorowy łańcuch miłych słów oraz uśmiechnięte buźki na których napisane zostały miłe słowa. Po zajęciach plastycznych przyszedł również czas na zabawy mające na celu uświadomienie tego jak łatwo być życzliwym.
Wioleta Rychlik
13
Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień w świetlicy dla kl. II i III a.
21 XI - znany na świecie jako World Hello Day - jest dniem, w którym w sposób szczególny promuje się postawę życzliwości, dobroduszności, uprzejmości w codziennych sytuacjach. Stanowi ów wyraźne przypomnienie, jak wielką moc mają słowa, gesty oraz uczynki płynące ze szczerych pobudek. Potrafią bowiem zdziałać wiele dobrego nie tylko u ich adresata, lecz także nadawcy.
W celu przybliżenia idei święta uczestnikom zajęć świetlicowych nauczyciel zaprosił ich do magicznej krainy życzliwości. Na początku uczniowie dostali zadanie objaśnić termin: „życzliwość” i znaczenie słów: „być życzliwym”. Poznali słownikowe definicje, a sprawdzeniem swojej pamięci słuchowej było stworzenie „mapy myśli”. Wychowankowie wysłuchali treści opowiadania pt.: Uśmiechnięta Pani Sama Wojciecha Bartosza o pomocy samotnej, starszej kobiecie udzielonej przez współmieszkańców wioski. Dzieci układały z rozsypanych liter wyrazy bliskoznaczne do wyrazu: „życzliwość”. Podopieczni, aby lepiej utrwaliło się im przesłanie tego wyjątkowego dnia, otrzymali propozycję wystąpienia w inscenizacjach teatralnych, w których mogli zaprezentować wybrany przez siebie sposób wsparcia osoby potrzebującej. Uczniowie chętnie rozwiązywali łamigłówki, wykreślanki, labirynty, kolorowali plakat, jak również kolorowanki tematyczne. Z entuzjazmem i pragnieniem wykonywali „bileciki przyjaźni” (mini kolorowanki dwukartkowe), w których zapisywali ciepłe, serdeczne, miłe wyznania, pozdrowienia, życzenia drogim sobie osobom. Część wychowanków bawiła się wspólnie balonami, a część – grała w grę integracyjną: „Nie śmiej się” przy piosenkach o dobrych manierach i doniosłości bycia pomocnym, solidarnym, przyjacielskim. Na zakończenie, prowadząca wyraziła wdzięczność uczestnikom zajęć za uwagę, grzeczne zachowanie oraz współpracę.
Miejmy nadzieję, że dzieci będą pamiętały o szacunku, uczynności, wdzięczności nie tylko od święta, ale każdego dnia. Tego gorąco życzę .Z pozdrowieniem dla Czytających
Emilia JaczewskaFoto: Pani Bożena Sakowska
i Emilia Jaczewska
13
"Bogu duszę, królowi życie, damie serce, a sobie sławę ziemską"
Czy możemy spotkać dzisiaj prawdziwych rycerzy?
20 i 21 listopada br. klasy trzecie wyruszyły do Zamku Książąt Mazowieckich w Liwie na spotkanie z przeszłością🏰. Wyjazd odbył się w ramach programu "Kulturalna szkoła na Mazowszu", którego celem jest upowszechnianie wśród uczniów dziedzictwa kulturowego naszego regionu.
Podczas lekcji muzealnej poświęconej kulturze rycerskiej próbowaliśmy znaleźć odpowiedź- kim był prawdziwy rycerz? Na czym polegała ciężka praca i nauka pazia, później giermka, aby dostąpić zaszczytu służby królowi? ⚔️⚔️⚔️
No i się zaczęło. Mierzenie hełmów, sprawdzanie siły swoich mięśni podczas noszenia mieczy i tarcz, pasowanie na rycerza, a nawet... koronacja królewska 👑🫅👸
Wyruszyliśmy również na salony zamkowe 🏰. Zwiedziliśmy komnaty, mroczne podziemia i zamkową wieżę. Byliśmy umówieni w niej z Żółtą Damą, ale niestety nie dotarła... Z ciekawością wysłuchaliśmy legendy o niej. Niektórzy z nas zostali pozbawieni nawet głowy. Rodzice mogą odebrać ją w kasie muzealnej.
Wróciliśmy z wiedzą, że prawdziwy rycerz to człowiek czynu i honoru. Wierny swojemu krajowi, łaskawy dla innych i wymagający dla siebie.
Ciężkie i trudne to bycie rycerzem.
Danuta Chylińska, Iwona Dąbrowska, Anna Sińczuk, Dorota Snopczyńska, Zofia Szczęsna
61
CZYTAM Z KLASĄ
Uczniowie klas I b, II a, II b, II d oraz III b rozpoczęli realizację Projektu Edukacyjnego "CZYTAM Z KLASĄ lekturki spod chmurki". Dzieci wysłuchały opowiadania o chmurce Tosi, a każda klasa wykonała swoją chmurkę. Ponadto każdy uczeń ozdobił pierwszą stronę lekturnika, który wraz z chmurką będzie towarzyszył dzieciom podczas omawiania kolejnych utworów. Z niecierpliwością czekamy na wspaniałe przygody bohaterów wybranych przez nas lektur.
Emilia Podniesińska
6
Archiwum Aktualności
- Styczeń 2025
- Grudzień 2024
- Listopad 2024
- Październik 2024
- Wrzesień 2024
- Czerwiec 2024
- Maj 2024
- Kwiecień 2024
- Marzec 2024
- Luty 2024
- Styczeń 2024
- Grudzień 2023
- Listopad 2023
- Październik 2023
- Wrzesień 2023
- Lipiec 2023
- Czerwiec 2023
- Maj 2023
- Kwiecień 2023
- Marzec 2023
- Luty 2023
- Styczeń 2023
- Grudzień 2022
- Listopad 2022
- Wszystkie