• Wizyta Pani Psycholog szkolnej w świetlicy dla klas II i III a

          • Przedmiotem i celem odwiedzin pani Marty Sękal uczniów z powyższych klas 12 IV br. było omówienie emocji. Gość – po wspólnym z dziećmi przedstawieniu się metodą: „Moje imię – mój program” – zaprezentował fotografie najmłodszych zostających w różnych stanach psychicznych. Następnie polecił uczestnikom zajęć wyczytanie i nazwanie uczuć z wyrazu ich twarzy. W razie potrzeby pani Sękal dookreślała emocje. Ponadto pomogła wychowankom świetlicy w zrozumieniu sensu emocji takich, jak: radość, smutek, złość, duma, wstręt, zaskoczenie, wstyd. Prowadząca uwydatniała raz po raz, iż wszystkie one są ważne i potrzebne; że nie ma gorszych i lepszych. Są natomiast przyjemne i nieprzyjemne emocje. Pani psycholog oznajmiła również, że każdy z nas ma prawo wyrażać różnorodne odczucia z zastrzeżeniem, by nikogo tym nie ranić. W dojściu do równowagi emocjonalnej, np. po silnym wzburzeniu, może przydać się gniotek, który – w kilku wariantach – cieszył się wielkim powodzeniem wśród młodziutkich użytkowników. Ci ostatni, wedle zachęty pani Marty Sękal, losowali różnorakie przedmioty. Mieli odpowiedzieć na pytanie, z czym one im się kojarzą, tudzież jakie emocje wyzwalają. Na koniec do miłego gościa popłynęły słowa serdecznego podziękowania oraz uznania z ust nauczyciela – wychowawcy w świetlicy i podopiecznych za wysoką jakość zajęć. Panią Martę „poczęstowano” zakładką do książki w kształcie emotki, której autorką jest Zuzanna Kaniuk z kl. II c. Pozostałe prace origami stanowiły podarunek dla bliskich lub przyjaciół świetliczaków.
            Mamy głęboką nadzieję na nie jedno jeszcze przesympatyczne, bogate merytorycznie, jak też dydaktycznie, emocjonujące spotkanie z Panią psycholog.

            Emilia Jaczewska
             

          • Pasowanie na Czytelnika

          • W dniach 10, 11, 12 kwietnia uczniowie klas pierwszych zostali oficjalnie przyjęci do Grona Czytelników biblioteki szkolnej.
            Podczas inscenizacji, którą zaprezentowali uczniowie klasy III c, IV b i IV c  dzieci zapoznały się z regulaminem oraz zasadami zachowania się w bibliotece. Głównym celem uroczystości było zachęcenie najmłodszych uczniów do korzystania ze zbiorów biblioteki, wypożyczania książek oraz nieustannego rozwijanie umiejętności czytania.  
            Uczniowie wyśmienicie bawili się podczas rozwiązywania zagadek oraz śpiewania piosenek znanych z  filmu „Akademia pana Kleksa”. Uczniowie klas pierwszych złożyli też uroczyste ślubowanie. Na zakończenie wszyscy otrzymali pamiątkowe dyplomy.

            Joanna Zawadzka
             

          • PIES PRZYJACIELEM CZŁOWIEKA

          • W dniach 11 - 12 kwietnia 2024 r. w naszej szkole był realizowany projekt „Pies – mój przyjaciel i przewodnik po polskiej kulturze", którego głównym celem jest uwrażliwienie dzieci na otaczającą nas przyrodę, poznanie polskiego dziedzictwa kulturowego oraz nakreślenie podstawowych zasad opieki i funkcjonowania z psami po przez przekazanie wiedzy, która pozwoli dzieciom na komfortowy, a przede wszystkim bezpieczny dla obu stron, kontakt z psem.
            Cel szczegółowy projektu:
            - cel poznawczy - zdobycie wiedzy na temat funkcjonowania ekosystemu leśnego w prostej i przystępnej formie; rozwijanie umiejętności pracy z psem;
            - cel kształcący - przedstawienie roli psów w kulturze polskiej; edukacja historyczna; przekazanie polskiego dziedzictwa kulturowego;
            - cel wychowawczy - wykształcenie umiejętności odpowiedniego obchodzenia się z psami oraz zwiększenie bezpieczeństwa dzieci podczas kontaktu z czworonogami.

            Tematyka zaprezentowana uczniom była bardzo obszerna. Poruszone zostały następujące tematy:
            •    Flora i fauna polskich lasów.
            •    Zasady zachowania w lesie.
            •    Co daje nam las?
            •    Charakterystyka pracy leśniczego.
            •    Polskie stroje szlacheckie.
            •    Obecność polskich psów myśliwskich w sztuce i kulturze.
            •    Historia łowiectwa - dziedzictwo kulturowe.
            •    Charakterystyka polskich ras psów myśliwskich.
            •    Zasady bezpiecznego obchodzenia się z psem.
            •    Jak dbać i szkolić psa?

            Warsztaty edukacyjne z udziałem wyszkolonych, zsocjalizowanych i zaszczepionych psów były prowadzone przez wykwalifikowanych instruktorów oraz hodowców. Obecność psów podczas zajęć pozwala dzieciom na kontrolowany kontakt ze zwierzęciem ułatwiając tym samym
            prezentacje poprawnego obchodzenia się z czworonogiem.

            Serdecznie dziękujemy organizatorom tego niesamowitego spotkania: 
            •    Stowarzyszenie Miłośników Gończego Polskiego,
            •    Lasy Państwowe - Nadleśnictwo Pułtusk,
            •    Koło Łowieckie ,,Hubert" w Pułtusku,
            •    Sokołowski Ośrodek Kultury,
            •    Hodowla psów rasowych ,,Ogary z Doliny Liwca" FC.
            Uczniowie byli zachwyceni, a szczególne emocje wzbudziła u uczniów możliwość pogłaskania i przytulenia się do cudownych czworonogów, oczywiście pod czujnym okiem ich opiekunów.

            Dorota Snopczyńska 
            Zdjęcia: nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej

             

          • WIELKI SUKCES NASZEJ UCZENNICY

          • Maria Molska z kl. 6d zajęła 2 miejsce w konkursie fotograficznym „Mazowsze - skrzynia skarbów. Między zielenią a zabytkami” zorganizowanym przez Biuro Posła do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana. Inicjatywa ta, miała na celu promowanie piękna oraz bogactwa kulturowego i przyrodniczego regionu Mazowsza i województwa mazowieckiego. Konkurs skierowany był do uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych z terenu województwa mazowieckiego. Celem konkursu jest promowanie lokalnego dziedzictwa kulturowego i przyrodniczego oraz rozwijanie pasji fotograficznej wśród dzieci i młodzieży.

            Z ponad 100 przesłanych prac, wybór 3 najlepszych okazał się niezwykle trudnym zadaniem. Wysoki poziom i różnorodność prezentowanych prac świadczyły o niezwykłym talencie i zaangażowaniu uczestników. Wszystkie nagrodzone i wyróżnione prace zostaną zaprezentowane podczas specjalnie zorganizowanej wystawy w siedzibie Parlamentu Europejskiego w Strasburgu, trwającej od 22 do 25 kwietnia 2024 roku. Wystawa ta będzie wyjątkową okazją do promocji młodych talentów oraz ukazania bogactwa kulturowego i przyrodniczego Mazowsza na arenie międzynarodowej.

            Marysia Molska jako laureatka konkursu będzie miała niepowtarzalną okazję wyjazdu do siedziby Parlamentu Europejskiego w Strasburgu!

            Serdecznie gratulujemy Marysi jej zwycięstwa i życzymy dalszych sukcesów w rozwijaniu jej pasji!

          • W poszukiwaniu kultury, sportu i historii...

          • Kiedy wszystkie dzieci kładą się spać, przez uchylone okno, nagle niczym bohater komiksu pojawia się on – Piotruś Pan. Nieświadomi niczego rodzice krzątają się jeszcze w mieszkaniu, a ich pociechy unoszą się w tym czasie w powietrzu. Latają. „Druga ulica na prawo i prosto – aż do rana” Wszystkie lecą do… NIBYLANDII.  
            My – uczniowie klasy II b i II d nie poszliśmy spać, ale wszyscy zostaliśmy zaczarowani i zastygliśmy w bezruchu na czas spektaklu. I nie tylko...
            8 kwietnia wybraliśmy się na wycieczkę do Warszawy. W teatrze Capitol obejrzeliśmy fantastyczny spektakl muzyczny pt. ,,Piotruś Pan”. Zostaliśmy oczarowani grą aktorów, scenografią, kostiumami i piękną muzyką.  Rozczarował nas tylko ... czas, który tak szybko upłynął.
            Po sporej dawce kultury czas było rozprostować kości.  Udaliśmy się do Stacji Grawitacji i porządnie rozładowaliśmy swoje akumulatory energii. Oj, działo się. Okazało się, że mamy wśród nas mistrzów wspinaczki, skoków z wysokości, siły i równowagi, zręczności, gier interaktywnych i wielu innych.  
            Po szaleństwach w parku trampolin, w drodze powrotnej do domu, zajrzeliśmy do letniej rezydencji króla Stanisława Augusta na obiad. Niestety, nie zastaliśmy go. Może dlatego, że nie był to czwartek? Rozgościliśmy się trochę w jego pięknym parku.  Zauroczyły nas przepiękne alejki z ławeczkami, pałac Na Wodzie, malowniczo położony Amfiteatr, stary drzewostan i zwierzęta, które tak licznie zamieszkują to miejsce. Z zachwytu wstrzymywaliśmy powietrze, gdy obok nas spacerowały piękne i dumne pawie. Zgodnie stwierdziliśmy, że Łazienki Królewskie to przepiękne miejsce. 
            A dalej? No cóż, czas było wracać do domu. Chyba najlepszym podsumowaniem wycieczki, będą słowa Franka, że ,,to było najlepsze dwanaście godzin w jego życiu”. 

            Magdalena Pietruczanis, Anna Sińczuk, Zofia Szczęsna
            Dziękujemy Paniom Annie Kowalczyk i Marcie Gołoś Tryfon za pomoc w opiece nad uczniami.

             

          • Głośne czytanie z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru

          • Z tej okazji w dniu 27.03.2024r. uczniowie z klas Id , Ic i dzieci z Przedszkola „Pod Słoneczkiem” uczestniczyli w głośnym czytaniu. Dzieci wysłuchały znanej i lubianej bajki pt. „Czerwony Kapturek”. Bajka należy do klasyki bajek dla dzieci. Baśniowa postać nosząca czerwone nakrycie głowy została opisana po raz pierwszy przez Charles’a Perraulta w 1697 roku w książce „Bajki Babci Gąski”.
            Bajka o czerwonym kapturku uczy dzieci , że nie wolno bezgranicznie ufać obcym osobom. Nigdy nie będziemy wiedzieli , kim jest druga osoba i jakie ma zamiary dopóki jej nie poznamy.

            Bożena Sakowska
             

          • Światowy Dzień Świadomości Autyzmu – happening na rynku w Węgrowie

          • Co roku 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Na znak solidarności z osobami z autyzmem społeczność Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Węgrowie po raz kolejny zorganizowała happening na Rynku Mariackim w Węgrowie, który ze względu na przerwę świąteczną odbył się tym razem 5 kwietnia. 
            W tym wydarzeniu wzięli udział również uczniowie  naszej szkoły. 
            Celem wspólnego świętowania było uświadomienie wszystkim, jak ważna jest tolerancja, akceptacja i zrozumienie, czym jest autyzm, co oznacza, jak tworzyć pozytywne relacje ze wszystkimi , jak nieść pomoc, jak być empatycznym?. Wspólna zabawa była okazją do tego, aby przekazywać wiedzę, integrować, pokazywać i uczyć, jak być dobrym kolegą, człowiekiem. Aby akceptować autyzm trzeba go zrozumieć i poznać. 
            Na znak zaś solidarności z osobami z autyzmem wielu uczniów i nauczycieli ubrało się tego dnia na niebiesko. 

            Dorota Snopczyńska
            Zdjęcia: nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej

             

          • MISTERIUM WIELKANOCNE 2024

          • 27 marca uczniowie klas 3a i 5d zaprezentowali społeczności szkolnej Misterium Wielkanocne składające się z dwóch części. Pierwsza część - montaż słowno-muzyczny - przybliżyła widzom mękę i śmierć Chrystusa oraz przypomniała, że każdy człowiek także dźwiga swój krzyż. Część druga - inscenizacja poranka wielkanocnego - wprowadziła wszystkich w radosny nastrój, obwieszczając, że Jezus zmartwychwstał. 
            Uczniowie naszej szkoły wystąpili również przed władzami samorządowymi Miasta Węgrowa oraz Powiatu Węgrowskiego i zaproszonymi gośćmi. Wydarzenie to zostało uwiecznione i pokazane w telewizji kablowej Podlasianka. 
            Przedstawienie przygotowali uczniowie klas 3a i 5d wraz z wychowawcami: p. Elżbietą Szcześnik, p. Martą Gołoś -Tryfon i p. Anną Kowalczyk. Dekoracje wykonały p. Iwona Dąbrowska i p. Natalia Jeżewska. Za nagłośnienie odpowiedzialny był p. Paweł Szczepanik. 
            Dziękujemy panu organiście Jakubowi Plasowi za akompaniament oraz pani Danucie Chylińskiej za wskazówki przekazane młodym artystom.

            Organizatorzy
             

          • SPOTKANIE Z PSZCZELARZAMI

          • 27 marca br. klasa 1e gościła pasjonatów pszczelarstwa p. Annę i p. Daniela Guzek. 
            Podczas spotkania dzieci poznały fascynujący świat pszczół. Dowiedziały się dlaczego te owady tańczą, czego się uczą w pszczelim przedszkolu, czym się żywią, jak spędzają zimę i jak powstaje miód. Miały możliwość przymierzyć strój pszczelarza oraz obejrzeć przybory, których używa w swojej codziennej pracy. Zajrzały również do ula oraz spróbowały miodu, który wszystkim bardzo smakował. 
            Dziękujemy rodzicom Estery za poświęcony czas i ciekawe spotkanie z uczniami. 

            Agnieszka Książek
             

          • ZAJĘCIA TEATRALNE

          • 25 marca 2024r. odwiedziła uczniów klasy 1d pani Danuta Chylińska, która poprowadziła zajęcia o teatrze. Dzieci z ogromnym zaciekawieniem słuchały, zadawały pytania i dzieliły się z panią Danusią swoją wiedzą. Najbardziej ekscytującym momentem spotkania było przymierzanie kostiumów 🧚 🦸 🥷 💃  i pozowanie do zdjęć.

            Za interesującą i ciekawą lekcję uczniowie podziękowali głośnymi brawami 👏 👏 👏

            Serdecznie dziękujemy pani Danucie Chylińskiej za poświęcony i mile spędzony czas ☺️

             

            Wychowawczyni - Emilia Kałuska -  i uczniowie kl. I d

            Foto: Emilia Kałuska, Lyudmila Golavska

          • OGÓLNOPOLSKI KONKURS MATEMATYCZNY - "LEON"

          • 25 marca 2024r. uczniowie klas I – III wzięli udział w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym – „Leon”. Każdą klasę reprezentowało 4 uczniów,  często wyłonionych na drodze klasowych eliminacji. Dzieci rozwiązywały test w trzech kategoriach wiekowych – kl. I, kl. II, kl. III.
            Olimpiada matematyczna miała formę testu z zadaniami otwartymi i zamkniętymi, w których jest jedna lub kilka prawidłowych odpowiedzi.
            Celem konkursu jest sprawdzenie umiejętności ścisłych uczniów oraz zachęcenie do rozwijania pasji matematycznych i samodzielności, odkrywania ukrytych talentów, rozwinięcia nawyku twórczego i logicznego myślenia. Dodatkowo pozwala wyłonić małych geniuszy w tej dziedzinie. Ciekawe zadania i łamigłówki konkursowe dostosowane są do norm programowych poszczególnych klas podstawowych. 
            Wszyscy uczestnicy z wielkim zaangażowaniem wykonywali otrzymane testy. Na wyniki musimy  poczekać jednak do czerwca. 
            Za wszystkich trzymamy mocno kciuki i życzymy jak najlepszych wyników. 

            Koordynatorki konkursu:

            Bożena Gierłowska,

            Emilia Kurkus,

            Dorota Snopczyńska,

            Elżbieta Szcześnik,

            Emilia Podniesińska

             

          • Ogólnopolski konkursu wiedzy o Janie Pawle II – Olimpus

          • W dniu. 25.03.2024r. uczniowie naszej szkoły pisali ,,Olimpiadę wiedzy o Janie Pawle II” niektórzy po raz pierwszy. Do konkursu przystąpiło 12 uczniów z kl. 4-8.  Czas pracy olimpiady w wynosił 45 minut. Uczestnicy odpowiadali pisemnie na 30 pytań testowych, gdzie więcej niż jedna odpowiedź była prawidłowa. Zakres programowy obejmował: życie przed wyborem na papieża, pontyfikat Jana Pawła II beatyfikacje, kanonizacje i nauczanie. Klasy 4-6 pisały pierwszy poziom skali trudności (10 osób) i 2 osoby uczniowie klas 7-8 – drugi stopień skali trudności. Uczestnicy mogli zdobyć maksymalnie 240 punktów. Wyniki konkursu poznamy po 15 maja br. roku. Dziękujemy chętnym uczniom za udział i czekamy na wyniki.

            Bożena Grażyna Gierłowska
             

    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Węgrowie
      • (+25) 792-30-97
      • 07 - 100 Węgrów
        ul. T. Kościuszki 16
        Poland
      • Księgowość - Kasa nr bezpośredni (25)792-35-12
      • Więcej informacji w zakładce Nasza szkoła >>> Sekretariat
    • Logowanie